زمانیکه قصد کاهش وزن دارید, برنامه های غذایی و تمرینی متنوعی جهت دستیابی به این امر وجود دارد, که انتخاب هریک از آنها بستگی به شرایط زندگی, قد و وزن, سن و علاقه شما دارد. در بین گزینه های متعدد موجود, پیاده روی سریع بعنوان تایید شده ترین روش, از طرف پزشکان و متخصصان تغذیه, جهت کاهش وزن به تمامی افراد توصیه می شود.

حال اگر شما هم قصد دارید, پیاده روی را بعنوان روشی جهت کاهش وزن انتخاب نمائید, پس بهتره که بدونید چه مدت زمان پیاده روی روزانه برای کاهش وزن مناسب می باشد. بطور کلی, اگر هدف از پیاده روی کاهش وزن باشد, مدت زمان ایده آل برای دستیابی به این امر, پیاده روی به مدت 30 تا 90 دقیقه ( نیم ساعت تا یک ساعت و نیم) بصورت روزانه می باشد. همچنین سرعت این پیاده روی باید به گونه ای باشد که نفس کشیدن سریعتر و سخت تر شود یا به اصطلاح به گونه ای باشد که بتوانید صحبت کنید اما نتوانید آواز بخوانید. به بیان علمی میزان سرعت شما باید به اندازه ای باشد که شدت ضربان قلب به اندازه 60 تا 70 درصد ماکزیمم ضربان قلب شما برسد. معمولا در یک پیاده روی سریع به مدت نیم ساعت یک فرد عادی بین 2.5 تا 3.3 کیلومتر می تواند مسافت طی کند.

بیشتر بخوانید: چگونه کفش (کتونی) پیاده روی خوب انتخاب کنیم؟

میزان کالری مصرف شده در یک پیاده روی سریع

 

در یک پیاده روی به مدت 30 دقیقه معمولا بین 100 تا 300 کالری بسته به میزان سرعت شما و شیب سطحی که پیاده روی می کنید از بدن شما مصرف می شود. جالب است بدانید که در این 30 دقیقه, کالری مصرف شده از بدن شما عمدتا قند ذخیره شده در بدن می باشد, که معمولا بعد از 30 دقیقه به اتمام می رسد. پس از این زمان است که بدن شما شروع به مصرف کردن چربیها می کند, که این دقیقا همان چیزی هست که شما به دنبال آن می باشید. بهمین دلیل توصیه می شود که حتما برنامه پیاده روی خود را بالای 30 دقیقه برنامه ریزی کنید.  

بیشتر بخوانید: تقسیم بندی کفش های پیاده روی و رانینگ

توصیه های مهمی که برای پیاده روی باید در نظر داشته باشید

 

1- اگر تازه کار هستید و یا مدت زمان زیادی است که فعالیتی نداشته اید, توصیه می کنیم که از مسافتهای کوتاهتر و با سرعت کمتر شروع کنید و رفته رفته بر میزان شدت آن اضافه کنید

2- سعی کنید بیش از یک روز بین پیاده روی هایتان فاصله نیفتد. مهمترین رکن در زمان پیاده روی پایداری و استمرار در انجام آن است, زیر این مسئله باعث بهبود متابولیسم بدن و ساخت یک عادت خوب جدید می شود.

3- اگر برنامه پیاده روی خود را یک روز درمیان مرتب کرده اید, سعی کنید در روزهایی که پیاده روی نمی کنید, یک برنامه بدنسازی برای خود انتخاب کنید. تمرین بروی عضلات بدن باعث چربی سوزی بیشتری می شود. اگر زمان کافی برای باشگاه رفتن ندارید تهیه چند کش ورزشی و یا تمرینات با وزن بدن مانند شنا سوئدی رفتن و یا بارفیکس خیلی به شما می تواند کمک کند.

4- همیشه پیش از یک پیاده روی سریع مقداری با گام ملایم پیاده روی کنید تا بدن آماده شرایط شود.

5- اجازه ندهید که خیلی تشنه شوید و در صورت امکان مقداری آب همراه خود داشته باشید.

6- اگر شرایط شغلی شما بگونه ای است که نمی توانید بمدت یک ساعت پیاده روی کنید آنرا در طول روز تقسیم کنید.

در پایان باید اشاره کرد که پیاده روی در دسترس ترین فعالیت ورزشی می باشد که می توانید انجام دهید. تنها وسایلی که برای داشتن یک پیاده روی لذت بخش نیاز دارید یک جفت کفش پیاده روی مناسب, یک لباس راحت و در صورت نیاز یک قمقمه آب می باشد.

 

تهیه کننده: فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت